28.5.12

Kiva viikonloppu ja "pienet" puutarhailut


Viikonloppu takana. Oli mukava! Maalasimme ystävämme talon, saunoimme ja olimme. Nauroimme, joimme sangriaa ja etsimme aarteita. Katsoimme Euroviisuja (phuuh), puutarhailimme ja söimme ulkona. Pyykkäsimme, istutimme ja etsimme sopivaa häälahjaa ystävälle. Ihana sää ja hyvä fiilis!



Kesäkukkia on ostettu muutamaan kertaan. Tiedän, samettikukat ei ole monenkaan lemppareita eikä mitään trendikkäitä. Minulle ne ovat kuitenkin nostalgisia, kiitollisia ja kestäviä kesäkukkia. Tämän vuoden kesäkukat ovat tyylittömän tyylikkäästi sekavaa väriloistoa.

 
 Keltainen on ehdottomasti tämän kesän väri!  Herkullinen ja pirteä. Juuri sopivasti ei minunlainen, että sopii just... Sitä on vaatteissa, sisustuksessa ja asusteissa. Se yllätti! Käykö sulle koskaan niin? Joku väri vaan iskee, ja that's it...?

 


 Blogistania puutarhailee ja minä olen samaa massaa, teen samoin.Tosin olisin tehnyt niin ilman blogiakin. Vähän ehkä vaan mälsää ihailla kevättä blogistaniassa, kun sitä voi ihailla omallakin pihalla.. Puutarhailu nyt vaan on niin IN.



Paju-aidan veden saantiin löytyi halpakaupasta kastelusysteemi, mikä asennettiin kesäksi ns. pysyvästi. Nyt ei tarvitse kuin vaan avata hana ja 30m aitaa kastelee itsensä ilman kastelijaa!



 

 Eihän mun tarvitse selittää?
:-)


 Laatikot on valmiit. Yksinkertaista, helppoa ja ei niin kallistakaan.




 Sniiff, syksyllä ostettu hortensia ei selvinnyt. Sniiff.. Toinen sniiff, pojun syntymän kunniaksi istutettu omppupuu on sairastunut j ahuonovointinen. ISO sniiff... Ja sillä ei sitten ole mitään tekemistä huomisen lääkärikäynnin kanssa. (Kaikki menee hyvin!) 

Leppoisaa viikkoa!



4 comments:

Teija said...

Tosi kaunis ja monipuolinen piha!! Sopivasti sekasin värejä ja muotoja. Passais mullekin :) Minkä hostensian sä syksyllä istutit? Ei kai vaan joku ihana syys- tai pallo? Mä laitoin ihan tollasia mitä lie tavallisia, mitkä oli jo kukkineet sisällä. Kyl niistä lehteä pukkaa, mut kukkia saadaan varmaan odotella kaaauan...

Hey ja s-postia tuiloillaan, mä olen vaan nykyään niiin saamaton!!

Teija said...

Ja juu, tsemppiä tarkastukseen, hyvin se menee :) 4kk on menny tosi nopsaan!

Satu said...

Ihana puutarha ja sinulla on tuommoiset trendikkäät laatikotkin, minäkin haluaisin moiset :)

Unknown said...

TEIJA
Kiitti! Kiitti kommentista ja sähköpostistakin!!! :-)

Istuttamani hortensia oli joku kääpiökasvuinen syyshortensia. Nyt tilalle tuli kesäkukkia vain. Talven ruukussa kellarissa talvehtinut hortensia lähti mulla kukkaan. Olin vallan yllättynyt, yleensä ne kun tekee vain lehtiä...

SATU,
Kiitti! Trendikkäät laatikot jo vyosia vanhat, veljeni entsiestä autokrojaamosta. Netissä myydään näitä kans: http://www.viljelylaatikko.fi/