11.10.11

taiteesta



Olen aina tykännyt lasten piirustuksista. Kun olen niitä saanut lahjaksi lapsilta, olen säilyttänyt ne. Hellyyttäviä, kauniita, koskettaviakin. Oman lapsen (pienin ei vielä ihan ...) piirustukset täyttävät laatikot ja seinät - liikaakin. Jonkun mielestä varmastikin tyhmää, rumaa tms.. Minusta kotoisaa. Muistan itse, miten innoissani olin, kun piirustukseni pääsi koulussa seinälle. Meillä siis todellakin harrastetaan tätä lasten taidetta. 

Yllä oleva piirustus on yksi viimeisimpiä - perhe. Hitsin hassua, miten 5-vuotias näkee perheensä., jokainen perheenjäsen on kuvassa läsnä. Äidillä on ainakin makee punainen PITKÄ tukka ja keltainen hame.. Taidan haluta sellaisen. Why not? Myös viereisen piirustuksen balleriina on aikas soma...

6 comments:

Teija said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Teija said...

Ja sisko ja veli niin söpösti käsikädessä.. Katsoinkin muuten heti, että onko Annilla nyt punainen tukka! :)) Niinpä, why not? Mä olen tainnut kyllä aikoinaan saada kiintiön täyteen punaista, oikeen kirkasta elumenia vuositolkulla!

Mä säästän kaikki piirustukset myös. Eilen taas pohdin, kun O tuli kerhosta, että mihin mä vielä joudun näiden askartelujen kanssa.. mutta en raaski mtn hävittää. Nytkin se tossa piirtelee, on innostunut sarjakuvien taiteilemisesta nykyään :)

Aurinkoisia terkkuja!!

♥ maaria said...

hei anni, en ole pitkään aikaan kommentoinut, vaikka mielelläni aina täällä käynkin. lasten piirustukset on minustakin aivan ihania ja olen säilyttänyt tosi paljon. onko teillä siniset kruunutkin päässä? ihania!

Nonna said...

Ihanat kuvat! Teidän perheen äijillä on aika pitkät ja hoikat jalat! =)

Mrs. Lotta said...

Kumman halusit - pitkän punaisen tukan vai keltaisen hameen?

Tykkään lasten piirustuksista, ehdottomasi luovat kotoisan tunnelman. Oletko ajatellut että asiaa kehittäisi eteenpäin 'pysyvämmäksi taidenäyttelyksi' niin että laittaisit seinälle kehyksiä, joihin aina ajoittain vaihtaisitte yhdessä Monskulin kanssa uusia teoksia?

Unknown said...

TEIJA
Kiitti! Mullakin ollut "hippivuosina" punainen tukka. Not bad, BUT.. nyt mennään tällä, en jaksaisi jatkuvia tukan värjäyksiä. Ehkä tytsy näkee minut NIIN räväkkänä äitinä, et uskalsi piirtää tukan pitkäksi ja vielä punaiseksi (=minä blondi & lyhyt tukka)? Yritän vähän lajitella piirustuksia ja säilöä säilytettävät arvokkaasti. Terkut sinne!


MAARIA
Kiitti! Kivaa että käyt täällä ja jätit kommenttiä!!! :) Tule toki taas ja uudestaan.. Tytsymme taitaa nähdä meidt oikein kuninkaallisen onnekkaina? ;)


NONNA
Kiitti! Me ollaan kaikki aikas edukseen kuvassa.. :D


LOTTA
Kiitti! Just nyt ottaisin ehkä sen keltaisen hameen (ja repun.. tsihihi)! :D
Joo, pitäisi laittaa osa kuvista siistimmin seinälle. Usein se vaan on semmoista heti ja nyt hommaa, kun seinälle pitää saada (yhdessä tytsyn kanssa!) Pus-pus!