15.9.08

Maanantai illan ajatuksia...





On jo kovin pimeää..ja myöhääkin. Perheeni nukkuu jo.. taas. Ahh, niin hiljaista ja rauhallista. Kuuluu vaan koneen hurina ja näpyttely. Olen tullut n. tunti sitten vasta töistä ja pää on ihan liian täys ajatuksia, jotta voisin mennä nukkumaan. Ei mitään sen suurempia ajatuksia, mutta kuitenkin.. Ehkä siksi juuri on blogit keksitty, että voi "vuodattaa" ajatukset pois päästä.

Menin ennen töihin menoa käväisemään kirpparilla. Tiedän jo sinne mentäessä, että jotain tulee mukaan.. Mutta TAAS tällä kertaa tuli mukaan paljon.. Ggrr..
  • 2 kpl Babar kirjoja Monalle (1e kpl)
  • "Kata ja koristele kauniisti" kirja (3e)
  • 2 kpl farkkuja (3e ja 4e)
  • uudet tarhatossut Monalle (3e)
  • 3 paria sukkahousuja (yht. 0,50e)
  • vanhoja piparkakku muotteja (yht. 2e)
  • farkkuhame Monalle (3e)
  • 3 kpl paitoja Monalle (0,50e kpl)
  • äidilleni kaulakoru (0,50e)
Ei kallista..ei pahaa..MUTTA silti.. Miksen kykene kävelemään kirpparilta ulos ostamatta ku jotain ns. TOSI aaretta?

Laihduttuani viimeisen puolen vuoden aikana n.20kg, olen uusinut suurimman osan vaatevarastostani.. ja missä? Ei ole vaikeaa arvata - kirpparilla. Olen kirppareiden uhri.. :) Vetoan aina miehelleni " Ajattele, jos törsäisin kaiken tuon vaikka Stokkalla? Ole vaan onnellinen, että mulle kelpaa kirpparit".. 80% tyttäreni vaatteista on kirpparilta.. ja omistani ehkä tällähetkellä n.50% Kirpparimyyjät varmaan tunnistaa vaatteensa, kun kävelen kaupungilla.. sitä joskus mietin.. Kerrankin ostin (samalta myyjältä) 7 paria housuja + 5 paitaa ja maksoikohan ne yhteensä n.30e.. Mutta kyseinen myyjä VARMASTI tunnistaisi minut..Hihih..


Ystäväni on ollut USA'ssa reissussa. Ennen hänen lähtöä sovittiin, että hän laittaa kortteja isoimmista kaupungeista.. Ahh, nyt niitä on jo tullut 7 kpl! Ihanaa saada postia! Ihanaa saada OIKEITA postikortteja! Ihanaa laittaa niitä WC:mme mustalle ovelle, johon olen kiinnittänyt ns. matkakortteja joita olen saanut ystäviltä ympäri maailmaa (suurin osa tosin juuri tältä kyseiseltä ystävältä)! WC:n hyllyllä muutama matkakirja rivissä + pieni maapallo. WC:mme on matkailu WC.



Olen itseasiassa ajatellut liittyä semmoiseen 'postcrossing' systeemiin (http://www.postcrossing.com), kun haluan NIIN kovasti saada postia... Hihh! Minusta postikorteissa ja kirjeissä on sitä jotain.. Ja sitä jotain ei ole ollenkaan sähköpostissa. Olen edelleenkin säilyttänyt vanhoissa matkalaukuissa ne tuhannet kirjeet, mitkä olen saanut.. Suurin osa niistä saatu eestiläisiltä ystäviltäni teinivuosina.. Mutta paljon myös Suomesta, kun meillä oli ystävien kanssa tapa kirjoitella.. Pitäisi jatkaa! Aaah, taas yksi PITÂISI lisää!

Mutta, nyt selailen vielä vähän koristelukirjaa ennen nukkumaan menoa..
Hyvää yötä!

1 comment:

Heini said...

Ihana, matkavessa! :D hauska idea.

ja kuten tuossa ed. kommentissakin totesin, niin ne on todella vaarallisia paikkoja...kirput siis.