8.1.11


Kiitos ymmärryksestä, lohduttavista sanoista, 
tuesta ja lämmöstä koskien aiempaa postausta!
Kaikki menee hyvin ja kaikella on tarkoituksensa.

***

Kuuntelen slaavilaisia romansseja (TV2, gaalakonsertti) ja sisälläni asusteleva
pikkuvenäläinen taisi innostua. Soitin äidille ja käskin pistämään telkun päälle.
Tiedän, äiti tykkää. Muistan lapsuudestani Neuvosto-Eestissä ne kotoisat illat
äidin kainalossa katsellen venäläisiä konsertteja kun isi korjasi kylän autoja auto-
tallissaan ja veli luuhasi kylillä kavereidensa kanssa.  Kaipaan Venäjälle ja venäläisiä
tuttaviamme. Mun muistoissa Venäjä on lähinnä Pietari tai Petroskoin alue Venäjän 
Karjalassa, mutta uskokaa pois, mun muistot ei oo täys kurjuutta ja köyhyyttä vaan jotain
ihan muuta. Ne on täys iloa, kulttuuria, makuja, tuoksuja ja ääniä... nautintoja. Ei uskois
ehkä, ellei ole ollut sen kulttuurin sisällä. Monet venäläiset elokuvat osaan vieläkin ulkoa ja 
lapsuuteni piirretyt eivät olleet lainkaan huonommat kuin Disney't ja yms. Ja kiinnostus 
venäläiseen musiikkiin ei ole hävinnyt. Kielitaitoni on kärsinyt vuosien aikana, unelma 
olisi pitää sitä yllä ja kehittää. Pitäisi siis matkata Venäjälle eikä vain päiväksi. Lähteekö
joku mukaan? Ehkä otan äitini...  ;)     ...Pikkuvenäläinen sisältäni ei siis ole poistunut!

ps. Ja gaalakonsertin juontajakaan (Mikko Leppilampi)
ei ärsytä niin paljon, kuin joskus ennen. Kaikkeen sitä tottuu..
Tämä ärsytys ei siis poistunut pelkästään tämän konsertin juonnolla
ja laulamalla aika hyvin My Way'n, vaan TOSI pikkuhiljaa. 
Olenpas minä  reilu... yeah, it was my way...



Aika kevyt postaus eiliseen postaukseen verrattuna.
Tämä siis ihan tietoinen valinta ja osa mun suunnitelmaa...

3 comments:

Niina K said...

Leppilampi ei sykähdytä täälläkään. Enkä tiiä miksi.. se vaan ON sellanen juuei. Sulle on muuten tulossa sellainen perinteisen postin "hali" jos ei ensi niin sitten seuraavalla viikolla, että vink vink.. tarkkaile postia (heh, tai vaihtoehtoisesti vaikka postimiestä..;)

Mun sanat ei riitä kertomaan.. KAIKKI MENEE IHAN HYVIN!!

Ja mä olen ihan samaa mieltä, ei niissä venäläisissä jutuissa oo mitään "vikaa." Mun lapsuus oli täynnä venäläisiä leluja, venäläisiä ja tsekkiläisiä piirrettyjä ja animaatioita. Mulla on niihin pelkkiä lämpimiä muistoja. Ja olipa mulla hieno punainen kukkasin koristeltu venäläinen kantelekin.

Nanna said...

No voihan kökkö, tutuissa paikoissa olet käynyt ja tuttu on epätietoinen tunne.
Olen saanut myös noita uutisia, että kaikki ei ole hyvin. Tullut pikalennolla maailmalta naistenklinikalle. Omalla kohdallani ei ollut onnellinen loppu, mutta toivon niiiiiin, että teillä olisi!!!

Anni, häntä pystyyn, kaikesta selviää <3

Unknown said...

Niina,

Kiitos kommentistasi.. Ja voihh..mitä? Saanko minä sulta oikeata postia? Voihh... Oikeasti? IIIIKKK!!! Pikkuvenäläinen sisälläni, eiku se lapsi sisälläni taisi innostua jännityksestä! Ihana olet.

Heh.. Venäjämuistelot ei tainnut olla yleisömenestys? :P Taidan jatkaa Afrikkamuisteloilla? ;) No kunhan nyt..

Kiitos kun käyt täällä!!!

-------------------

Nanna,
Voi Nanna...uhh.. Raadollista elämää. Kiitos kun jaoit asian, kiitos lämmöstä ja ymmärryksestä.

Tiedän, selviän.. kaikesta.